ビザ変更 / Change of Visa Status
日本で転職して新しい仕事をする、学校を卒業して就職する、など在留資格に変更がある場合は、ビザの変更申請が必要です。入国管理局では、変更を審査するにあたり、今までの生活や今度の就業内容などを詳しく精査するため、生活状況や就業内容をきちんと証明することが重要になります。しあわせ日本ビザの行政書士はビザ変更のメール相談も対応します。
受入先法人ご担当者様もお気軽にお問い合わせください!
Any changes in your Status of Residence such as a new job or graduation from school leading to employment requires an application for change of visa status. Since the Immigration Bureau will thoroughly examine the applicant’s current living situation as well as the nature of the new job, it is important to be able to provide appropriate evidence regarding your living situation and the nature of your future employment.
The Specialists at Happy Japan Visa provide e-mail consultation related to change of visa status.
We also assist companies wishing to secure employment visas!
無料相談からの流れ
Request Process
メール相談 → 打ち合わせ(行政書士) → 依頼書の取り交わし → 入金確認 → 申請資料準備 → 変更ビザ申請
Free initial e-mail consultation → Meeting with administrative specialist → Written request for service (contract) → Confirmation of payment → Preparation of application materials → Application for Change of Visa Status
ビザ変更に必要なもの(就労予定の場合)
Required Documents (for those planning to work in Japan)
- 日本で就労予定の会社の労働条件通知書
- 日本で就労予定の会社の会社案内
- 日本で就労予定の会社の会社の決算書
- 日本で就労予定の会社の給与所得の法定調書合計票
- 履歴書、卒業証明書、実務経験を証する書面など
- Statement of terms of employment
- Company profile
- Company statement of accounts
- Total statutory written statements of company salary income
- Certificate of residence, graduation certificate, written evidence of work experience etc.